درباره وبلاگ

انچه هستم مرا بهتر معرفی میکند تا انچه می گویم...
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دختر زیبا... و آدرس asana.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 47
بازدید ماه : 230
بازدید کل : 64009
تعداد مطالب : 282
تعداد نظرات : 334
تعداد آنلاین : 1

دختر زیبا
...
جمعه 26 آبان 1391برچسب:, :: 16:31 ::  نويسنده : شقایق       

 آمنه بهرامی درباره کتابش گفت : این کتاب هزار صفحه شرح کاملی از زندگی من از کودکی، دانشگاه، اسیدپاشی، درمان ، قصاص و بخشش پسر اسید پاش است. 250 صفحه از این کتاب به صورت عکس می باشد.

 

امروز با حضور اهالی هنر و ادبیات و مردم ، از کتاب "چشم در برابر چشم" در خانه هنرمندان رونمائی شد.

در حالی از این کتاب رونمایی می شود که عامل اسیدپاشی برای گذراندن دوره محکومیت خود به نیک شهر تبعید شده است.



جمعه 26 آبان 1391برچسب:, :: 15:57 ::  نويسنده : شقایق       

 

الف مثل آشپزي

بالاترين آمار جستجو در حرف الف مختص به کلمه آشپزي بود. به نظر مي آيد کاربران ايراني در اينترنت نيز به دنبال غذاهاي خوش طعم و خوشمزه مي گردند. اين کلمه بيش از 20 ميليون بار در گوگل جستجو شده است. ذوق ايرانيان با جستجوي کلمه آهنگ نيز رعايت شده است اين کلمه بيش از 13 ميليون بار مورد جستجو قرار گرفته است.

ب مثل بانک ملي

قصد تبليغ براي بانک ملي را نداريم اما کاربران ايراني بيش از 13 ميليون بار اين کلمه را در جستجوگر گوگل وارد کرده اند و اين بيش از هر چيز نشانگر رشد بانکداري الکترونيکي در نزد ايرانيان است.اين خوشحالي زماني کامل مي شود که بانک صادرات با 5 ميليون جستجو در رتبه سوم قرار دارد. البته کلمه بازار کار نيز با 10 ميليون بار جستجو در مکان دوم جاي گرفته است.

پ مثل پست

مسئولان پست بايد بسيار خوشحال باشند که ايرانيان بيش از 47 ميليون بار اين کلمه را جستجو کرده اند.براي شرکت پستي که ضرردهي آن بسيار زياد است اين آمار مي تواند نقطه اميدي در تاريکي باشد. کلمه پرسپوليس و پارس خودرو با 37 و 8 ميليون بار جستجو در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

ت مثل تبيان

سايت تبيان يکي از قديمي ترين سايت هايي است که طرفداران بسياري را به خود اختصاص داده است. موسسه تبيان با تاسيس اين سايت توانسته است تا کاربران بسيار زيادي را مشترک خود کند. اين کلمه با 41 ميليون بار جستجو در ميان کاربران ايراني از معدود مواردي است که يک سايت جستجو مي شود. کلمه ترجمه با 24 ميليون بار جستجو در رتبه دوم و تابناک با 916 هزار جستجو در رتبه سوم قرار دارد.

ث مثل ثبت نام کارشناسي

ثبت نام کارشناسي 1 ميليون و 260 هزار بار جستجو شده است . بازار ثبت نام در اين قسمت بسيار بالا است ، ثبت نام ازدواج دانشجويي و ثبت احوال نيز در رتبه دوم و سوم قرار دارد. اما نکته جالب ثبت نام برج ميلاد است که 324 هزار بار مورد جستجو قرار گرفته است.برج ميلادي ها از همين حالا مي توانند بر روي درآمدي نجومي حساب باز کنند.

ج مثل جوک

ايرانيان از ديرباز مردماني شوخ طبع و خونگرم بوده اند و در قرن بيست و يکم نيز فناوري اطلاعات از شوخ طبعي ايرانيان بي نصيب نمانده است.کاربران ايراني با 19 ميليون بار جستجوي کلمه جوک آمار بسيار بالايي از شوخ طبيعي ديجيتال را به نمايش گذاشته اند.

چ مثل چوب

هر چه بيشتر فکر کرديم به نتيجه نرسيديم که 36 ميليون بار جستجوي کلمه چوب در بين کاربران ايراني به چه دليل است؟ شايد شما بتوانيد پاسخ مناسبي را در اين خصوص براي خود پيدا کنيد.

اما چت ايراني با 3 ميليون و چت روم ايراني با 2 ميليون بار در رتبه هاي بعدي قرار دارند.


ح مثل حوادث

چندي پيش در گزارشي از 100 سايت برتر ايراني نوشتيم "ايرانيان عاشق حاشيه".

در اين گزارش نيز مي توان صحت اين جمله را به طور واضح مشاهده کرد. 15 ميليون بار جستجوي کلمه حوادث مي تواند گواه اين ادعا باشد.

کلمه حج و حج عمره با 3 و 1 ميليون بار جستجو به ترتيب دوم و سوم هستند.


خ مثل خدا

93 ميليون بار اسم معظم خدا توسط کاربران ايراني جستجو شده است و کلمه خبر نيز با 51 ميليون و 400 هزار بار در رتبه دوم قرار دارد.


د مثل دختر

قضاوت 111 ميليون بار جستجوي کلمه دختر در بين کاربران ايراني را به عهده خواننده مي گذاريم اما در رتبه هاي بعدي کلمات دانلود و داستان با 26 و 13 ميليون جستجو قرار دارند.


ذ مثل ذوب آهن

صنايع نيز از علاقمندي کاربران ايراني بي نصيب نمانده است. کلمه ذوب آهن با 454 هزار بار جستجو رتبه بالايي را از آن خود کرده است.


ر مثل رقص

کاربران ايراني گوگل بيش از 40 ميليون بار کلمه رقص را جستجو کرده اند و روزنامه با 7 ميليون بار جستجو در مکان بعدي قرار دارد.


ز مثل  زيبا

 زيبا 6 ميليون بار توسط کاربران ايراني جستجو شده اند.در رتبه بعدي زنگ موبايل با بيش از 2 ميليون بار جستجو قرار دارد.


ژ مثل ژاپن

يکي از معدود کشوري که توسط کاربران ايراني مورد جستجو قرار گرفته است کشور ژاپن است.اين کشور 142 ميليون بار توسط اين کاربران در گوگل جستجو شده است. کلمه ژورنال نيز 13 ميليون بار مورد جستجو قرار گرفته است.


س مثل سايپا

سايپا خودروي ملي خود را رونمايي کرد. آيا 35 ميليون بار جستجو براي اين خودرو است؟


ش مثل شعر

ذوق ايراني در فضاي سايبر نيز به رخ کشيده شده است. بيش از 35 ميليون بار جستجوي کلمه شعر در نزد کاربران ايراني از ذوق شعر اين کاربران خبر مي دهد.


ص مثل صيد

کلمه صيد 439 هزار بار در گوگل جستجو شده است. اين کلمه را نمي توان البته با قاطعيت به کاربران ايراني نسبت داد زيرا برخي از سايت هاي يافت شده عربي بودند.


ض مثل ضرب المثل

ضرب المثل هاي ايراني ها از گذشته معرف اين قشر بوده اند . در فضاي سايبر نيز کاربران ايراني 13 ميليون بار کلمه ضرب المثل را جستجو کرده اند. کلمه ضد فيلتر نيز با 713 هزار بار جستجو از علاقمندي اين کاربران است.


ط مثل طالع بيني

طالع بيني نزد ايرانيان از اهميت ويژه اي برخوردار است. اين کلمه در گوگل توسط کاربران ايراني 5 ميليون بار مورد جستجو قرار گرفته است.


ظ مثل ظهور امام زمان(عج)

کاربران ايراني در فضاي سايبر نيز ارادت خود را به مهدي موعود(عج) نشان داده اند. ظهور امام زمان(عج) به تعداد 3 ميليون بار فضاي جستجوگر گوگل را مزين کرده است.


ع مثل عکس

46 ميليون بار جستجوي کلمه عکس در بين کاربران ايراني نشان از علاقه وافر اين کاربران به عکس دارد.کلمه عشق با 28 ميليون بار جستجو و عروس با 14 ميليون بار در رتبه هاي بعدي قرار دارند.


غ مثل غزل

ذوق ايراني با جستجوي 4 ميليون و 560 هزار بار کلمه غزل کامل شده است. اين کلمه يکي از کلماتي است که آمار بالايي را به خود اختصاص داده است.


ف مثل فال حافظ

حافظ اي حافظ شيرازي بر ما نظر اندازي

شيريني و حلاوت گرفتن فال حافظ به فضاي سايبر نيز کشيده شده است .13 ميليون و400 هزار بار جستجو در گوگل توسط کاربران ايراني صحت اين ادعا را روشن مي کند.




ق مثل قرآن کريم

به کلمه "ق" که رسيديم حدسمان درست از آب درآمد. 21 ميليون و 500 هزار جستجوي قرآن کريم شايسته ايرانيان بود و بس.


ک مثل کليپ

28 ميليون و 100 هزار جستجو در مورد کلمه کليپ در سايت گوگل توسط کاربران ايراني ثبت شده بود.

گ مثل گالري عکس

کاربران ايراني گوگل 24 ميليون و 700 هزار بار کلمه گالري عکس را مورد جستجو قرار داده اند. کلمه گل نيز با 18 ميليون بار جستجو در رتبه بعدي قرار دارد.


ل مثل لبنان

يکي ديگر از کشورهايي که کاربران ايراني به آن علاقه وافري دارند لبنان است. اين کشور بيش از 24 ميليون بار توسط کاربران ايراني مورد جستجو قرار گرفته است.

کلمه لباس عروس نيز با 7 ميليون 30هزار بار جستجو در مکان بعدي ايستاده است.


م مثل مترجم

7 ميليون و 390 هزار بار جستجو ي کلمه مترجم در سايت گوگل توسط کاربران ايراني نشان دهنده رشد نرم افزارهاي مترجم آنلاين در کشور است که مي توان اين نکته را به فال نيک گرفت.


ن مثل نور

کلمه نور با بيش از 47 ميليون بار جستحو رتبه نخست را در کلمه "ن" دارا است و نوکيا نيز با 15 ميليون و 600 هزار جستجو رتبه دوم را در کشور دارد. نوکيا پيش از اين ايران را يکي از بزرگترين بازارهاي خود قلمداد کرده بود.


و مثل وزارت بهداشت

کاربران ايراني يا به بهداشت خود اهميت ويژه اي مي دهند و يا وزارت بهداشت آنقدر عملکرد خوبي داشته است که به يکي از پرطرفدارترين کلمه هاي کاربران ايراني تبديل شده است. 15 ميليون و 700 هزار جستجوي وزارت بهداشت توسط کاربران ايراني صورت گرفته است.

وزارت علوم با 16 ميليون و 800 هزار جستجو بالاتر از ويکيپديا قرار دارد.


ه مثل همشهري

کلمه همشهري با 21 ميليون بار جستجو رتبه اول و همراه اول با 17 ميليون و 400 هزار بار جستجو در رتبه بعدي قرار دارد.




ي مثل يوتيوپ

اما نکته جالب و آخر اين که سايت يوتيوپ با وجود فيلتر شدن 52 ميليون بار توسط کاربران ايراني يافت شده است. کلمه ياس نيز با 23 ميليون و 300 هزار جستجو رتبه بعدي را از آن خود کرده است.بازهم جالب است بدانيد 989 هزار بار کلمه يانگوم توسط کاربران ايراني جستجو شده است .



چهار شنبه 28 آبان 1391برچسب:, :: 8:18 ::  نويسنده : شقایق       

 ماجرای غول‌های دوست‌داشتنی اینترنت چیست؟

هر چند وقت یک بار یک بازی تازه وارد صفحه‌های وب می‌شود که بیشترین هم زیر سر گرافیست‌هاست. بازی جدیدی که این روز‌ها پایش به شبکه‌های اجتماعی باز شده، شیطنت‌های شخصیت‌هایی است به نام «ترول». ترول‌ها موجودات کمیکی هستند که سعی می‌کنند با هنجار‌های عمومی مخالفت کنند یا به هر چیزی که خوشایند‌شان نیست اعتراض کنند. اگر ارباب حلقه‌ها را دیده باشید حتما یادتان هست که آنجا هم حرفی از ترول‌ها بود. البته ماجرای این شخصیت‌ها خیلی قدیمی‌تر از این حرف هاست و باور‌ها در مورد اینها به دوران باستان می‌رسد اما نمونه اینترنتی‌اش برمی‌گردد به سال 92 که از همان موقع هم رفتار‌های عجیب آنها به خاطر بامزگی‌اش محبوب کاربران بود.



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 26 آبان 1391برچسب:, :: 1:1 ::  نويسنده : شقایق       

 

سانوفی، بعد از 4 سال صدرنشینی توتال در بورس فرانسه، توانست جای این غول نفتی کهنه کار را بگیرد. ارزش کل سهام در گردش این شرکت روز جمعه به 90.7 میلیارد یورو رسید، در حالیکه این رقم برای شرکت توتال 89.9 میلیارد یورو بوده است. در صورتی که قیمت نفت بالا برود، این احتمال وجود دارد که توتال بار دیگر جایگاه خود را بدست آورد.



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 آبان 1391برچسب:, :: 14:55 ::  نويسنده : شقایق       

 اتحادیه اروپا دو سال دیگر به یونان فرصت داد تا کسر بودجۀ خود را کاهش دهد. اما یونان همچنان منتظر دریافت کمک 31.5 میلیارد یورویی اتحادیه اروپاست...



یک شنبه 21 آبان 1391برچسب:, :: 1:44 ::  نويسنده : شقایق       

 [تصویر:  hn2857viqqhaf4vxzdm.jpg]

  

[تصویر:  8yc5aredh4gc506xegi.jpg]

 
 
 

[تصویر:  ujkkdu6dh202z37rkit8.jpg]
 
تفاوت جوایز استقلالیا وپرسپولیسیا
[تصویر:  okcepmoei3cpileobk4.jpg]
 
 
در این مکان جن وجود دارد
[تصویر:  459qbvc2l6il99fn93xu.jpg]
 
 
[تصویر:  l5nl4ghmcpfrwc21b6z.jpg]
 
 
عاقبت چشم چرونی
[تصویر:  l4b4hv0d8g3kiow0xz.jpg]
 
 
 
[تصویر:  l2wtsn4ojjlz6ltecfa5.jpg]
 
 
 
 
[تصویر:  yk366bx5cs6uj7nq3awb.jpg]
 
 
 
  
[تصویر:  ned6nv9u18xa2snzqwm.jpg]
 
 
در قسمتی شاعر میفرمایند: ای جیگیلی جیگیلی جیگیلی جیگیلی جیگیلی جیگیلی جیگیلی جیگیلی جیگیلی اخماتو وا کن...

 



پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, :: 19:27 ::  نويسنده : شقایق       

 



سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:, :: 11:37 ::  نويسنده : شقایق       

 برای نخستین‌ بار در کشور،اسکی روی شن در شهرستان ریگان برگزار شد.

 "محمدجواد قربانی" رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ریگان،اظهارکرد: این تپه‌های شنی بهترین تپه‌ها در ایران است که می‌توان در آنها مسابقات اسکی روی شن را اجرا کرد.

وی گفت: بر این اساس برای نخستین‌ بار در کشور اسکی روی شن با حضور قهرمانان کشوری در بلندترین تپه‌های شنی دنیا در شهرستان ریگان اجرا شد.

قربانی با بیان اینکه این ورزش که به صورت آزمایشی در این تپه‌های شنی اجرا شد، مورد استقبال ورزشکارانی از کشور قرار گرفت، افزود: به زودی مسابقات اسکی روی شن کشور در بلندترین تپه‌های شنی دنیا برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه در سفر رئیس فدراسیون اسکی به ریگان این تپه‌های شنی برای امر اسکی روی شن و برگزاری مسابقات کشوری تایید شدند، گفت : به زودی 12 اسکی‌باز روی شن کشور در این مسابقات شرکت می‌کنند.

 



سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:, :: 11:30 ::  نويسنده : شقایق       

 فرودگاه بین‌المللی مادیرا در پرتغال یکی از عجیب‌ترین فرودگاه‌های دنیاست این فرودگاه جالب در سال 1964 با دو باند 1600 متری افتتاح شد.


باند کوچک در این فرودگاه و شرایط آب و هوایی خاص این منطقه کار را برای خلبان‌ها دشوار می‌کرد تا این که در سال 1977 یک هواپیمای بوئینگ 727 در شرایط بد آب و هوایی در هنگام فرود از باند خارج شد و با منهدم شدن هواپیما 131 نفر جان خود را از دست دادند.


این اتفاق باعث شد تا مهندسان به فکر گسترش طول باین فرودگاه باشند اما مانع کار دره ای بود که در انتهای باند قرار داشت از این رو آن‌ها تصمیم گرفتند تا سطحی هم تراز باند روی دره بسازند تا بتوانند طول باند را افزایش دهند.

8 سال پس از سانحه هوایی 200 متر به باند فرودگاه اضافه شد اما به نظر می‌رسید که این گسترش هم کافی نباشد تا این که در سال 2000 دوباره به طول باند اضافه شد که این باند توسط 180 ستون 70 متری روی دره نگه داشت شده است.













سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:, :: 11:25 ::  نويسنده : شقایق       

 "جدليكا" اولين جراحي زيبايي خود را در سن 22 سالگي و با عمل بيني خود آغاز كرده است.


اين جوان 32 ساله معتقد است كه عمل زيبايي اعضاي بدن كاري بمراتب بهتر از رفتن به باشگاههاي بدنسازي و تقويت عضله ها است.

هزينه جراحي هاي جدليكا بالغ بر 100 هزار دلار بوده و تاكنون برروي شكم،دست ها،پاها،سينه،شانه،بيني،گونه،زير چشم،چانه و لب هاي اين فرد عمل زيبايي صورت گرفته است.






سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:, :: 11:8 ::  نويسنده : شقایق       

پاییز را دوست دارم، بخاطر غریب و بی صدا آمدنش 

پاییز را دوست دارم، بخاطر رنگ زرد زیبا و دیوانه کننده اش 

پاییز را دوست دارم، بخاطر خش خش گوش نواز برگ هایش 

پاییز را دوست دارم، بخاطر صدای نم نم باران های عاشقانه اش 

پاییز را دوست دارم، بخاطر رفتن و رفتن... و خیس شدن زیر باران های پاییزی 

پاییز را دوست دارم، بخاطر بوی مست کننده خاک باران خورده کوچه ها 

پاییز را دوست دارم، بخاطر غروب های نارنجی و دلگیرش 

پاییز را دوست دارم، بخاطر شب های سرد و طولانی اش 

پاییز را دوست دارم، بخاطر تنهایی و دلتنگی های پاییزی ام 

پاییز را دوست دارم، بخاطر پیاده روی های شبانه ام 

پاییز را دوست دارم، بخاطر بغض های سنگین انتظار 

پاییز را دوست دارم، بخاطر اشک های بی صدایم 

پاییز را دوست دارم، بخاطر سالها خاطرات پاییزی ام 

پاییز را دوست دارم، بخاطر معصومیت کودکی ام 

پاییز را دوست دارم، بخاطر نشاط نوجوانی ام 

پاییز را دوست دارم، بخاطر تنهایی جوانی ام 

پاییز را دوست دارم، بخاطر اولین نفس هایم 

پاییز را دوست دارم، بخاطر اولین گریه هایم 

پاییز را دوست دارم، بخاطر اولین خنده هایم 

پاییز را دوست دارم، بخاطر دوباره متولد شدن

پاییز

پاییز را دوست دارم، بخاطر رسیدن به نقطه شروع سفر 

پاییز را دوست دارم، بخاطر یک سال دورتر شدن از آغاز راه 

پاییز را دوست دارم، بخاطر یک سال نزدیک تر شدن به پایان راه

پاییز را دوست دارم، بخاطر هدیه زیبایی که به من داد 

پاییز را دوست دارم، بخاطر هدیه ای که به من امید ماندن داد 

پاییز را دوست دارم، بخاطر هدیه ای که به من جرات عاشق شدن داد 

پاییز را دوست دارم، بخاطر غریبانه و بی صدا رفتنش 


پاییز را دوست دارم، بخاطر خود پاییز 

و من عاشقانه پاییز را دوست دارم...

 



جمعه 12 آبان 1391برچسب:, :: 16:2 ::  نويسنده : شقایق       

 

قطار می رود...

تو می روی...

تمام ایستگاه می رود...

و من چقدر ساده ام،

که سالهای سال...

در انتظار تو...

کنار این قطار رفته ایستاده ام...

و همچنان به نرده های ایستگاه رفته...

تکیه داده ام...

 

                                                                                             قیصر امین پور

 

                

 



جمعه 12 آبان 1391برچسب:, :: 15:43 ::  نويسنده : شقایق       

 

شباهت رو داشته باش!


جمعه 12 آبان 1391برچسب:, :: 15:1 ::  نويسنده : شقایق       

 توسل به مغناطیس: هنر و علم با هم در آمیخته‌اند تا تصویری تازه از خورشید بیافرینند؛ تصویری که در مرکز پروازهای فضایی گودارد ناسا خلق شده است. دانشمندان این تصویر را با استفاده از یک فیلتر مدرج (Gradient Filter) خلق کرده‌اند. با تقویت کنتراست عکس، فیلتر مدرج حلقه‌های تاج خورشیدی را بهتر آشکار می سازد؛ قوس‌هایی از مواد خورشیدی که مسیر آنها توسط میدان مغناطیسی جو خورشید تعیین می‌شود. مطالعه این خطوط به محققان کمک می کند تا اتفاق‌هایی را که در اثر میدان مغناطیسی پیچیده خورشید می‌افتد درک کنند.



جمعه 5 آبان 1391برچسب:, :: 1:32 ::  نويسنده : شقایق       

 این هفته در بازار خودرو کشور باز هم منحنی قیمت‌ها رشد کرد تا مشخص شود حباب آن به این زودی‌ها شکسته نخواهد شد. به گفته فعالان بازار، همچنان کمبود عرضه و نوسان نرخ ارز اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت در بازار خودرو کشور به حساب می‌آیند.

در بین خودروهای وارداتی این هفته هیوندایی سوناتا ۹ میلیون تومان گران شد و هم‌اکنون ۱۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رود. آزرا هم ۱۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رود و برای خرید هیوندایی IX۵۵ نیز باید ۱۷۰ میلیون تومان هزینه کرد که این موضوع از جهش ۱۰ میلیونی این خودرو حکایت دارد. هم‌اکنون کیا اسپورتیج نیز ۱۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رود و این موضوع نشان می‌دهد اسپورتیج ۵ میلیون تومان گران شده است. سراتو هم به قیمت ۸۰ میلیون تومان رسیده و سوزوکی کیزاشی نیز ۹۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این دو خودرو به ترتیب هشت و ۲۰ میلیون تومان رشد قیمت در هفته جاری داشته‌اند. همچنین تویوتا اوریون نیز ۱۱۵ میلیون تومان قیمت دارد و کرولا هم ۹۰ میلیونی شده است.

در بین خودروهای داخلی نیز برخی اعضای خانواده پژو باز هم این هفته گران شدند. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر ۲۰۶ تیپ ۲ با توجه به افزایش قیمت پنج میلیون تومانی خود، ۳۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 3 آبان 1391برچسب:, :: 19:9 ::  نويسنده : شقایق       

دنیای مجازی چیست؟
http://hamandishi.net/2010/images/stories/goftegoo3/majazi2-.jpg

روزی با عجله و اشتهای فراوان به یک رستوران رفتم.

مدتها بود می خواستم برای سیاحت از مکانهای دیدنی به سفر بروم. در
رستوران محل دنجی را انتخاب کردم، چون می خواستم از این فرصت استفاده کنم
تا غذایی بخورم و برای آن سفر برنامه ریزی کنم.


فیله ماهی آزاد با کره، سالاد و آب پرتقال سفارش دادم. در انتهای لیست
نوشته شده بود: غذای رژیمی می خورید؟ ... نه

نوت بوکم را باز کردم که صدایی از پشت سر مرا متوجه خود کرد:

- عمو... میشه کمی پول به من بدی؟

- فقط اونقدری که بتونم نون بخرم

- نه کوچولو، پول زیادی همراهم نیست.

- باشه برات می خرم

صندوق پست الکترونیکی من پُر از ایمیل بود. از خواندن شعرها، پیامهای
زیبا و همچنین جوک های خنده دار به کلی از خود بی خود شده بودم. صدای
موسیقی یادآور روزهای خوشی بود که در لندن سپری کرده بودم.


عمو .... میشه بگی کره و پنیر هم بیارن؟


آه یادم افتاد که اون کوچولو پیش من نشسته.

- باشه ولی اجازه بده بعد به کارم برسم. من خیلی گرفتارم. خُب؟

غذای من رسید. غذای پسرک را سفارش دادم. گارسون پرسید که اگر او مزاحم
است ، بیرونش کند. وجدانم مرا منع می کرد. گفتم نه مشکلی نیست.


بذار بمونه. برایش نان و یک غذای خوش مزه بیارید.

آنوقت پسرک روبروی من نشست.

- عمو ... چیکار می کنی؟

- ایمیل هام رو می خونم.


- ایمیل چیه؟

- پیام های الکترونیکی که مردم از طریق اینترنت می فرستن.

متوجه شدم که چیزی نفهمیده. برای اینکه دوباره سئوالی نپرسد گفتم:

- اون فقط یک نامه است که با اینترنت فرستاده شده

- عمو ... تو اینترنت داری؟

- بله در دنیای امروز خیلی ضروریه

- اینترنت چیه عمو؟

- اینترنت جائیه که با کامپیوترمیشه خیلی چیزها رو دید و شنید. اخبار،
موسیقی، ملاقات با مردم، خواندن و نوشتن، رویاها، کار و یادگیری. همة
این ها وجود دارن ولی در یک دنیای مجازی.


- مجازی یعنی چی عمو؟

تصمیم گرفتم جوابی ساده و خالی از ابهام بدهم تا بتوانم غذایم را با آسایش
بخورم.


- دنیای مجازی جائیه که در اون نمیشه چیزی رو لمس کرد. ولی هر چی که
دوست داریم اونجا هست. رویاهامون رو اونجا ساختیم و شکل دنیا رو
اونطوری که دوست داریم عوض کردیم.


- چه عالی. دوستش دارم.

- کوچولو فهمیدی مجازی چیه؟

- آره عمو. من توی همین دنیای مجازی زندگی می کنم.

- مگه تو کامپیوتر داری؟



- مادرم تمام روز از خونه بیرونه. دیر برمی گرده و اغلب اونو نمی بینیم.

- نه ولی دنیای منم مثل اونه ... مجازی.

- وقتی برادر کوچیکم از گرسنگی گریه می کنه، با هم آب رو به جای سوپ می خوریم

- خواهر بزرگترم هر روز میره بیرون. میگن تن فروشی میکنه اما من نمی فهمم چون
وقتی برمی گرده می بینم که هنوزم هم بدن داره.


- و من همیشه پیش خودم همة خانواده رو توی خونه دور هم تصور می کنم.
یه عالمه غذا، یه عالمه اسباب بازی و من به مدرسه میرم تا یه روز دکتر بزرگی
بشم.


- پدرم سالهاست که زندانه

- مگه مجازی همین نیست عمو؟

قبل از آنکه اشکهایم روی صفحه کلید بچکد، نوت بوکم را بستم.

صبر کردم تا بچه غذایش را که حریصانه می بلعید، تمام کند. پول غذا را پرداختم.
من آن روز یکی از زیباترین و خالصانه ترین لبخندهای زندگیم را همراه با این
جمله پاداش گرفتم:

- ممنونم عمو، تو معلم خوبی هستی.

آنجا، در آن لحظه، من بزرگترین آزمون بی خردی مجازی را گذراندم. ما هر روز را
در حالی سپری می کنیم که از درک محاصره شدن وقایع بی رحم زندگی توسط حقیقت ها
، عاجزیم.



سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:, :: 2:15 ::  نويسنده : شقایق       

 این دقیقا همان اتفاقی است که اکنون در حال وقوع در گواتمالا است جایی که 200 دلقک حرفه ای گرد هم آمده اند تا برای چهارمین مراسم سالانه کنگره دلقک ها آماده شوند.

این دلقک ها از اطراف آمریکای مرکزی،آمریکای جنوبی و مناطق دریای کاراییب همه ساله به مدت 3 روز در پایتخت این کشور به منظور تبادل ایده ها دور هم جمع می شوند.

اگرچه ، اگر شما در کودکی خود از آن دسته کودکانی بوده اید که فکر می کردید دلقکها ترسناکند، این موضوع می تواند تمام ضربات روحی بچگی شما را دوباره برایتان تداعی کند!

در میان بسیاری از دلقک هایی که در این مراسم شرکت کرده اند، باید گفت که تعدادی از آنان تردست هستند والبته یکی از آنان در لباس یک سرباز و دیگری در لباس یک راهبه ظاهر شده است.



سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:, :: 1:7 ::  نويسنده : شقایق       

 شرکت صنایع PPG در گزارش سالانه خود اعلام کرده که هم‌اکنون خودرو در رنگین کمانی از رنگها در سراسر جهان به تولید رسیده و به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد. با این وجود رنگ سفید بیش‌ترین متقاضی را در بین خریداران خودرو دارد.


این برای دومین سال پیاپی است که سفید به عنوان محبوب‌ترین رنگ خودروی جهان معرفی شده است. بعد از سفید نیز رنگهای نقره‌ای، مشکی، خاکستری و قرمز به عنوان محبوب‌ترین رنگهای خودروی جهان معرفی شده‌اند.

اگرچه در منطقه آمریکای شمالی بعد از رنگ سفید محبوب‌ترین رنگ‌ها به ترتیب سیاه، نقره‌ای و خاکستری هستند. شرکت PPG رنگ خودروهای شرکت‌های بزرگی مانند فورد، جنرال‌موتورز و بی.ام.و را تامین می‌کند.